سیگنال خرید یا ورود در تحلیل تکنیکال – گام ۱۱

سال‌هاست که معامله‌گران موفق با استفاده از تحلیل فاندامنتال، دارایی مناسب را جهت سرمایه‌گذاری پیدا می‌کنند و از طریق به کارگیری تحلیل تکنیکال، زمان مناسب برای خرید یا فروش دارایی‌شان را تعیین می‌نمایند. پس این موفقیت برای افراد دیگر هم قابل تکرار است به شرط آنکه مسیر یادگیری و تمرین و کسب تجربه را انتخاب کنند.

همانطور که در گام ۹ و گام ۱۰ مشاهده کردید، چارت می‌تواند حالت‌های مختلف نوسانات قیمت یک دارایی را برای ما به نمایش بگذارد. اگر قیمت دارایی رو به بالا برود، طبیعتاً در چارت شاهد روند صعودی هستیم، اگر قیمت یک دارایی به سمت پایین سقوط کند نیز آن را در چارت و به شکل یک روند نزولی می‌بینیم و اگر قیمت در یک بازۀ قیمتی مشخص، بالا و پایین برود و یا اصطلاحاً در یک کانالِ قیمتی گیر کند! باز هم آن را در قالب یک روند ساید در چارت مشاهده می‌کنیم. همانطور که می‌بینیم:

بهترین منبع معتبر سیگنال خرید یا فروش یک دارایی، چارت قیمت آن دارایی است. مهدی بیک محمد لو

با این حساب به شکل کلی:

  • اگر در روند صعودی قرار گرفتیم میدانیم که باید فقط به دنبال خرید در زمان مناسب باشیم و
  • اگر در روند نزولی قرار گرفتیم میدانیم که باید فقط به دنبال فروش در زمان مناسب باشیم.

سیگنال خرید در ترند صعودی

قبل از هر چیز باید بدانید که در اینجا فقط با یک مثال ساده سعی دارم کلیاتِ یکی از روش‌های ورود به معامله خرید در روند صعودی را بیان کنم. اما در حقیقت، بهترین زمان ورود با توجه به استراتژی شما و شرایط مختلف دیگر تعیین می‌شود.

در چارت زیر، به کمک دو نقطه ۱ و ۲، یک خط روند صعودی را رسم می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا قیمت، دوباره به خط روند برخورد نماید.

سیگنال خرید در روند صعودی
سیگنال خرید در روند صعودی

در ادامه (شکل زیر) می‌بینیم که قیمت بیتکوین با چند کندل قرمز به سمت ترندلاین برمی گردد یا اصطلاحاً پول‌بَک می‌زند (Pull Back) و نهایتاً توسط یک کَندِلِ قرمز، با ترندلاین برخورد می‌نماید. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این ترندلاین که یک حمایت محسوب می‌شود، از قیمت حمایت می‌کند یا خیر؟ اگر از قیمت حمایت کرد، آنوقت می‌توانیم با انجام یک معاملۀ خرید وارد سرمایه‌گذاری روی بیتکوین شویم.

سیگنال خرید در روند صعودی
سیگنال خرید در روند صعودی

در ادامه (شکل زیر) شاهد هستیم که حمایت، به درستی عمل کرد و قیمت بیتکوین با یک کَندِلِ سبز یا همان کندل بولیش به سمت بالا هدایت شد. خب حال که در یک روند صعودی هستیم و حمایت هم به درستی عمل کرده، وقت خرید است. به عبارت دیگر در استراتژی‌ای که در این گام استفاده می‌کنیم:

کندل صعودیِ بعد از پولبکی که به ترندلاین صعودی برخورد کرده را یک سیگنال ورود (معامله خرید) می‌دانیم.

تقریبا در همین قیمتی که کندل سبز نشان می‌دهد (تقریبا ۲۰۲۳۴ دلار) می‌توانیم مقداری بیتکون خریداری کنیم. البته اینکه دقیقاً بتوانیم روی همین قیمت، خرید را انجام دهیم خودش جای بحث دارد که آن را در روش‌های سفارش گذاری در صرافی آموزش خواهم داد. ولی در اینجا فرض می‌کنیم که ما مقداری بیتکوین در قیمت ۲۰۲۳۴ دلار خریداری کردیم.

سیگنال خرید در روند صعودی
سیگنال خرید در روند صعودی

فکر می‌کنم با آموزش‌های این گام بتوانید بهترین زمان برای فروش در روند‌های مختلف را خودتان تحلیل کنید. من هم در گام ۱۳ این موضوع را برایتان با جزئیات بیشتر آموزش خواهم داد.

در گام‌های ۸ تا ۱۱ به یکی دیگر از پرسش‌های اساسی در تنظیم یک استراتژی معاملاتی و سرمایه‌گذاری پاسخ دادیم: چه موقع یک رمزارز را بخریم؟

در گام ۱۲ یاد می‌گیریم که چه مقدار بیتکوین یا رمزارز بخریم؟

اگر در خصوص مباحث مختلف این گام سوالی برایتان پیش آمد، در قسمت دیدگاه‌های پایین همین صفحه یا از طریق ایمیل از من بپرسید: ask@mahdibml.com

دیدگاهتان را بنویسید

نوشتن نام، ایمیل یا وب سایت در قسمت پایین دیدگاه، اختیاری است.

دکمه بازگشت به بالا