مفاهیم و مبانی امنیت سایبری (امنیت دیجیتال)

تهدید رایانه‌های کوانتومی برای بلاکچین

هک بلاکچین‌ها توسط قدرت محاسبات کامپیوترهای کوانتومی

بسیاری از بدبینان نگرانی‌هایی را در مورد محاسبات کوانتومی که امنیت شبکه بیت‌کوین را متزلزل می‌کند، مطرح می‌کنند، زیرا محاسبات کوانتومی می‌تواند الگوریتم‌های رمزگذاری شبکه را شکسته و کلیدهای خصوصی کاربران را آشکار کند.

نگرانی دیگر این است که محاسبات کوانتومی می‌تواند به «اَبَر ماینرها» اجازه دهد که بیت‌کوین را با سرعت بسیار بالایی استخراج کنند، بنابراین استخراج را متمرکز کرده و به آنها اجازه می‌دهد تا کنترل زنجیره بلوکی را در دست بگیرند و در بدترین سناریو، یک حمله ۵۱درصدی به منظور دو بار خرج کردن را رقم بزنند.

در حالی که این موقعیت‌ها ممکن است دلهره آور به نظر برسند، اما محاسبات کوانتومی در آینده‌ای بسیار دور میسر هستند. ضمناً گفته می‌شود که کامپیوترهای کوانتومی برای محاسبات اورگانیک کاربرد دارد و برای محاسبات ریاضی (مشابه محاسبات بیتکوین) بهینه‌سازی نشده‌اند.

مقایسه رایانش کوانتومی و رایانش سنتی
مقایسه رایانش کوانتومی و رایانش سنتی

در هر صورت، شبکه بیت‌کوین زمان زیادی برای «ارتقا و به روز رسانی» دارد تا برای چنین شرایط وخیمی آماده شود تا بتواند در برابر هر نوع حمله‌ای که در راه است از خود محافظت کند. احتمالاً برای انجام این کار، بیت‌کوین به پروتکلی که ویژگی‌های امن کوانتومی را در خود جای می‌دهد، «هارد فورک» کند.

محافظت از بیت‌کوین و رمزارزهای خود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشتن نام، ایمیل یا وب سایت در قسمت پایین دیدگاه، اختیاری است.

دکمه بازگشت به بالا