ایده‌های منسرمایه‌گذاری، معامله‌گری، کسب درآمدفناوری، هوش مصنوعی و رباتیک

هوش مصنوعی و ChatGPT به کمک فریلنسرها آمده

مشاغل دوم با هوش مصنوعی

در نگاهی سطحی به هوش مصنوعی و رباتیک، انسان‌ها و مشاغلشان قربانی به نظر می‌آیند. اما با نگاهی عمیقتر، می‌توان به هوش مصنوعی و ابزارهایی نظیر ChatGPT به عنوان یک فرصت عظیم برای اشتغالزایی نگاه کرد. البته، فعلاً! مهدی بیک محمدلو

  • هوش مصنوعیِ مولد نوعی هوش مصنوعی است که می‌تواند محتوای جدیدی مانند متن و تصویر ایجاد کند.
  • فریلنسرها برای افزایش بهره وری، اجرای پروژه‌های بیشتر و افزایش درآمد خود به هوش مصنوعی متکی هستند.
  • در اینجا فهرستی از ۶ شغل دومِ مولدِ هوش مصنوعی گردآوری شده که به مردم کمک می‌کند هزاران دلار درآمد کسب کنند.

ساخت ارائه برای استارتاپ‌ها (Pitch Deck)

Pitch Deck برای کمک به استارت‌آپ‌ها استفاده می‌شود تا سرمایه‌گذاران را متقاعد کنند که برای ایده‌هایشان سرمایه‌گذاری کنند. پیچ‌ها اغلب به شکل مجموعه‌ای از اسلایدها هستند که حقایق مربوط به یک شرکت را با یک روایت کلی ترکیب می‌کنند.

در سایتی مانند Upwork پیمایش کنید، صدها لیست از شرکت‌هایی را خواهید دید که به دنبال شخصی هستند تا آنها را به یک پیت‌باز برنده تبدیل کند.

با فناوری‌هایی مانند ChatGPT (چت باتِ تولید متنِ OpenAI) و Tome (ابزار داستان سرایی مبتنی بر هوش مصنوعی)، فریلنسرها می‌توانند در هفته در چندین پلت فرم ارائه (پیچ) داشته باشند.

لری لاندستروم، کشیش مستقر در آرکانزاس، به Insider گفت که با استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی در هفته دو تا سه پیچ درست می‌کند و برای هر پیچ بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار هزینه می‌گیرد.

انتشار کتاب

با وجود ظرفیت ChatGPT برای تولید متنِ واضح و ساده و تولیدکنندگان محتوای هنریِ هوش مصنوعی مانند Midjourney و DALL-E 2، انتشار کتاب‌های کودکان هرگز آسان‌تر نبوده است.

عمار رشی که به عنوان مدیر طراحی محصول در شرکت فناوری مالی برکس کار می‌کند، از ChatGPT و Midjourney برای نوشتن و تصویرسازی کتاب کودکان با عنوان آلیس و درخشش در ۷۲ ساعت استفاده کرد.

این کتاب در آمازون، بارنز و نوبل و والمارت موجود است. ریشی به اینسایدر گفت که از زمانی که آلیس و اسپارکل در ماه دسامبر به فروش رفت تاکنون بیش از ۱۳۳۰ نسخه فروخته است و تاکنون ۲۶۰۰ دلار درآمد داشته است و اشاره کرد که آمازون درصد قابل توجهی از حق امتیاز را می‌گیرد.

Meagan Loyst، بنیانگذار یک جامعه آنلاین از سرمایه‌گذارانِ جوان به نام Gen Z VCs، از ChatGPT و DALL-E 2 برای انتشار کتاب کودکان در کمتر از دو ساعت استفاده کرد.

کتاب او «به من نشان بده از هوش مصنوعی چه کاری بر می‌آید!» در آمازون با قیمت ۲.۹۹ دلار در دسترس است.

دوبله مجدد فیلم‌ها به زبان‌های دیگر

شرکت‌های پخش مانند نتفلیکس و سازندگان محتوا در YouTube و TikTok مدتی است به دوبله‌های صوتی روی آورده‌اند تا ویدیوهای خود را به زبان‌های بیشتری ترجمه کنند و به مخاطبان جهانی دست یابند.

با تعداد روزافزون ابزارهای هوش مصنوعی، فریلنسرها می‌توانند شانس خود را در دوبله نیز امتحان کنند.

یوتیوبر کریس مک کاولی، که ویدیوهایش در زمینه تولید پول آنلاین بیش از ۹۰۰۰۰ مشترک در یوتیوب برای او به ارمغان آورده است، اخیراً یک کانال اسپانیایی برای ویدیوهای خود راه‌اندازی کرده است.

در ویدئویی که در ۵ ژانویه منتشر شد، مک کاولی گفت که در ابتدا به translations.com مراجعه کرده است (او آن را به عنوان راهی برای بسیاری از یوتیوب‌برها توصیف کرد) تا ویدیوهای خود را به اسپانیایی ترجمه کند. در این ویدئو، مک کاولی گفت که شرکت برای دوبله ۱۰۰ دقیقه فیلم به او ۴۰۰۰ دلار پیشنهاد قیمت داده است.

مک کاولی گفت که پس از آن با Nova AI (نرم‌افزاری که می‌تواند به فیلم‌ها ترجمه و زیرنویس اضافه کند) برخورد کرده است. برنامه Nova AI “Pro” (با قیمت ۱۸ دلار در ماه) به کاربران اجازه می‌دهد تا ۳۰۰ دقیقه فیلم را به ۷۵ زبان مختلف ترجمه کنند.

مک کالی اشاره کرد که با این رویکرد جدید صدها دلار پس انداز می‌کند. اگرچه او همچنان به دوبلورهای خارجی نیز تکیه می‌کند.

با این حال، او خاطرنشان کرد که یک فریلنسر مبتکر می‌تواند به راحتی با ابزاری مانند Nova AI، دوبله را به یک کار سودآور تبدیل کند.

مقاله نویسی

ChatGPT با ظرفیت خود در چینش کلمات در کنار هم افراد را شوکه کرده است. بنابراین، می‌تواند ابزار مفیدی برای کسانی باشد که سعی در کسب درآمد از طریق تولید محتوای نوشتاری دارند.

هنری ویلیامز، نویسنده مستقل مستقر در لندن، از این ربات برای تولید یک مقاله بازاریابی استفاده کرد. او با «وحشت» گفت که ChatGPT یک مقاله ۶۰۰ کلمه‌ای را در کمتر از ۳۰ ثانیه جمع آوری کرد.

ویلیامز خاطرنشان کرد که لحن ربات غیرانسانی بود و ساختار آن چندان پیچیده نبود، اما «نکات کلیدی، دستور زبان و نحو همگی به درستی مشخص بودند».

پس از چند تغییر، او گفت این چیزی است که برای نوشتن آن، باید حداقل ۶۱۵ دلار هزینه می‌کرد.

ساخت رزومه

در سایتی مانند Upwork، رزومه نویسان مستقل که خدمات خود را تبلیغ می‌کنند، بین ۲۵ تا ۶۵ دلار در ساعت هزینه دریافت می‌کنند. در حالی که بیشتر چنین کاری به ChatGPT برون سپاری می‌شود، نوشتن رزومه به یک شغل دوم آسان و پولساز تبدیل می‌شود.

برایان کیمل، سرمایه‌دار خطرپذیر که شرکت Worklife Ventures را تأسیس کرده است، می‌گوید: «ChatGPT می‌تواند تقریباً از هر شخصی بهتر نامه‌ها و رزومه بنویسد».

کیمل به عنوان تنها شریک عمومی در چیزی که کیمل آن را «شرکت ناب» می‌نامد، گفت که او و تیمش با بسیاری از فریلنسرها کار می‌کنند و به طور خاص به دنبال استفاده‌کنندگان اولیه ابزارهای جدید هستند.

او گفت: «من واقعاً در مورد هوش مصنوعی هیجان‌زده هستم، زیرا احساس می‌کنم بالاخره، این فناوری جدید وجود دارد و واقعاً به هر کسی کمک می‌کند تا یک مهارت جدید را سریع یاد بگیرد. و بالاخره فن‌آوری‌های جدیدی وجود دارد که افراد می‌توانند در واقع از آن مهارت‌ها، کسب درآمد کنند.»

ساخت فیلم

فیلمسازان پر مشغله به این نتیجه رسیده‌اند که با ابزارهای مولد هوش مصنوعی، دنبال کردن علایقشان آسان تر می‌شود.

جردن پوبلت، یک استراتژیست شرکتی که تمایل زیادی به ساخت فیلم دارد، از ChatGPT و Dall-E 2 برای ساختن یک فیلم مستقل استفاده می‌کند.

او گفت: «فیلم خاص ما شامل رئالیسم جادویی یا جنبه‌هایی از رئالیسم جادویی است که نمی‌توان در دنیای واقعی ایجاد کرد».

پوبلت گفت که قصد دارد این فیلم را اواخر این ماه برای تهیه کنندگان عرضه کند. اگرچه او گفت که دقیقاً مطمئن نیست که فیلم چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد، اما مطمئناً امیدوار است که موفق شود.

ریشی از ChatGPT و MidJourney و سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت یک انیمیشن کوتاه در مدت ۶ ساعت استفاده کرد. از زمانی که در ماه گذشته در توییتر آپلود شد، این ویدیو بیش از ۷ میلیون بازدید داشته است.

در حالی که ریشی گفته است که در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه انیمیشن‌های کوتاه ندارد، افزود: «اگر ایده‌ای وجود داشته باشد که به اندازه کافی الهام‌بخش باشد و ارزش کسب درآمد را داشته باشد (و من توانستم بعد از کار روزانه‌ام زمان بیشتری پیدا کنم) قطعاً فیلم کوتاه می‌سازد»

منبع
فناوران نوتاش

دیدگاهتان را بنویسید

نوشتن نام، ایمیل یا وب سایت در قسمت پایین دیدگاه، اختیاری است.

دکمه بازگشت به بالا