بازارهای مالی و اقتصادسرمایه‌گذاری، معامله‌گری، کسب درآمد

نکاتی برای مدیریت معاملات زیانده

معاملات زیانده برای همه اتفاق می‌افتد اما چگونه باید آنها را مدیریت کرد؟

معاملات زیانده اتفاق می‌افتد. آنها جزئی از سفر شما در دنیای معامله‌گری هستند. مطمئن باشید معامله‌گر یا سرمایه‌گذاری وجود ندارد که همیشه برنده باشد. همه سرمایه‌گذاران یا معامله‌گران معروفی که می‌شناسید بارها در حرفه خود ضرر کرده‌اند. کاملا طبیعی است. آیا می‌دانستید که ری دالیو، مدیر مشهور صندوق سرمایه‌گذاری، در ۳۰ سالگی همه چیز خود را از دست داده است؟ او نابود شد و باید از صفر شروع می‌کرد.

در این پست به شما می‌گویم که معنای واقعی معاملاتِ از دست رفته چیست و چگونه باید با آن مواجه شوید.

قبل از شروع، اجازه دهید مواردی واضح را بیان کنیم:

  • مراقب افرادی باشید که ادعا دارند که ضرر نمی‌کنند.
  • از افرادی که میزان برد یا میزان موفقیت‌های غیرممکن را به رخ می‌کشند دوری کنید.
  • معاملات زیانده برای همه اتفاق می‌افتد! تو تنها نیستی.

حالا بیایید در مورد معنای معاملات بد و ۵ نکته برای مدیریت آنها صحبت کنیم:

شماره ۱: معامله زیانده با معامله بد متفاوت است.

باتجربه ترین معامله‌گران قبل از انجام معامله به خوبی از ریسک خود آگاه هستند. هر معامله زیانده جزء کوچکی از یک فرآیند بزرگتر است که به یک سیستم، طرح یا استراتژی که کاملاً آزمایش و مطالعه شده است مربوط می‌شود. معامله بازنده (زیانده) یک رویدادِ از پیش محاسبه شده برای معامله‌گرانِ با تجربه است. آنها ریسک، اندازه پوزیشن، توقف ضرر و هدف سود خود را از قبل تعریف کردند.

معامله بد بسیار متفاوت است. معامله بد به این معنی است که شخصی پولی را که به سختی به دست آورده است بدون هیچ برنامه یا فرآیندی به خطر انداخته است. یک معامله بد، معامله بی پروا و بی رویه است. این اغلب برای سرمایه‌گذاران یا معامله‌گران جدید و تازه واردی اتفاق می‌افتد که هنوز زمان، مطالعه و تحقیقی را که برای ایجاد یک برنامه معاملاتی قابل قبول لازم است را درک نکرده‌اند. مطمئن شوید که تفاوت بین یک معامله زیانده از پیش محاسبه شده و یک معامله بد بدون برنامه را در نظر دارید.

راه‌های مختلفی برای طراحی یک برنامه، استراتژی، سیستم یا فرآیند معاملاتی وجود دارد. معاملات کاغذی (معاملات آزمایشی و بدون پول واقعی)، آزمودن مجدد و/یا کار با معامله‌گران ماهری که بازخورد ارزشمندی ارائه می‌دهند، همه راه‌هایی برای شروع هستند. بدون انجام تحقیقات اولیه، پول خود را به خطر نیندازید.

شماره ۲: هر معامله بازنده داده‌هایی را برای بهتر شدن فراهم می‌کند

همانطور که در حال حاضر چندین بار اشاره کرده‌ایم، معاملات بازنده برای همه اتفاق می‌افتد. اما به یاد داشته باشید، معاملات بازنده نیز مملو از اطلاعات و داده‌های روشنگری است. شما می‌توانید از تجزیه و تحلیل معاملات زیانده چیزهای زیادی یاد بگیرید.

در پایان هر روز، هفته یا ماه معامله، معامله‌گرانِ باتجربه معاملات زیانده خود را به تفصیل تجزیه و تحلیل می‌کنند:

  • چه الگوهایی ظاهر می‌شوند؟
  • آنها چه چیزی مشترک دارند؟
  • چرا اتفاق افتادند؟
  • و…

با این اطلاعات، یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار می‌تواند استراتژی خود را بر اساس آنچه کشف کرده است تنظیم کند.

شماره ۳: اجازه ندهید معاملات از دست رفته بر سلامت شما تأثیر بگذارد

سلامت روحی و جسمی شما به اندازه سلامت مالی شما مهم است. اجازه ندهید معاملات زیانده بر هیچ یک از آنها تأثیر بگذارد.

اگر سیستم معاملاتی شما خوب کار نمی‌کند یا چندین معامله بازنده شروع به تأثیرگذاری بر احساسات شما کردند، از رایانه یا تلفن همراه خود فاصله بگیرید. همه چیز را خاموش کن و برو. بازارها صدها سال است که باز بوده و از بین نمی روند. وقتی برای بازگشت آماده شدید، بازارها همچنان سر جای خود خواهند بود.

برخیزید، کمی هوای تازه بخورید و وقتی آماده شدید به میدان بازگردید.

شماره ۴: تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان می‌خواهند از داستان‌های شما و معاملات بازنده یاد بگیرند. اینها تجربیات ارزشمندی هستند که همه ما در آنها مشترک هستیم. شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که گفتگو کنید، به اشتراک بگذارید، و افرادی را ملاقات کنید که موارد مشابهی را تجربه می‌کنند. همه ما می‌توانیم از یکدیگر یاد بگیریم.

مطمئناً، به اشتراک گذاشتن معاملات برنده یا عمل کردن مانند بهترین معامله‌گرانی که تا کنون وجود داشته وسوسه‌انگیز است، اما واضح است که ما با هم یاد می‌گیریم و وقتی از ضررها درس می‌گیریم بهتر می‌شویم. اینجاست که عمیق‌ترین بینش‌ها پیدا می‌شود، و با هم می‌توانیم به‌عنوان جامعه‌ای از معامله‌گران، رشد کنیم. جایی که همگی تلاش می‌کنند تا از بازار بهتر عمل کنند.

تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و از سایرین، بازخورد سازنده بخواهید!

شماره ۵: ادامه دهید

بازارها بازیِ یادگیری، یادگیریِ مجدد و پیشرفت رو به جلو هستند. موضوعات، روندها و داستان‌های جدید هر روز ظاهر و ناپدید می‌شوند. سفر معامله‌گری طولانی است و هرگز متوقف نمی‌شود. هنگام اجرای طرح معاملاتی یا برنامه سرمایه‌گذاری، مهم است که آن را با دید بلندمدت انجام دهید. یک یا دو معامله بازنده در یک روز یا هفته، بخش کوچکی از آنچه در ماه‌ها و سال‌های آینده در راه است، می‌باشد.

به ساختن و اصلاح استراتژی خود ادامه دهید. داده‌های معاملات قبلی خود را دوباره بررسی کنید.

امیدواریم از این پست لذت برده و چیز جدیدی یا آموزنده یاد گرفته باشید!

لطفاً هر نظری را در زیر بنویسید. من آنها را خواهم خواند.

منبع
cryptomentor

دیدگاهتان را بنویسید

نوشتن نام، ایمیل یا وب سایت در قسمت پایین دیدگاه، اختیاری است.

دکمه بازگشت به بالا