ان‌اف‌تی NFT

انتقال دامنه وب۳ یا دامنه بلاکچینی چگونه است

نحوه انتقال دامنه بلاکچینی

دامنه‌های وب۳ یا دامنه‌های بلاکچینی، غیرمتمرکز هستند و توسط کاربران بر روی بلاکچین کنترل می‌شوند. این دامنه‌ها نسبت به دامنه‌های سنتی امنیت، حریم خصوصی و آزادی بیشتری دارند. اما ممکن است بخواهید دامنه خود را به کیف پول یا شخص دیگری منتقل کنید. در این مقاله، چگونگی و چرایی این کار را توضیح می‌دهیم.

چگونه یک دامنه وب ۳ یا دامنه بلاکچینی را منتقل کنید

برای انتقال یک دامنه وب ۳ چندید روش وجود دارد: از طریق وب سایت Unstoppable Domains یا ENS یا از طریق بازارهای ثانویه مانند OpenSea یا Rarible و یا از طریق ولت رمزارز.

انتقال دامنه وب۳ از طریق وب سایت Unstoppable Domains

Unstoppable Domains پلتفرم خرید، فروش و مدیریت دامنه‌های وب ۳ است. اگر دامنه خود را در این پلتفرم ثبت کرده‌اید، می‌توانید آن را به راحتی به کیف پول یا شخص دیگر منتقل کنید. مراحل زیر را انجام دهید:

  • به حساب Unstoppable Domains خود وارد شوید و به “My Domains” بروید.
  • دامنه مورد نظر را انتخاب کرده و روی “Manage” کلیک کنید.
  • روی “Transfer Domain” کلیک کرده و آدرس ETH کیف پول دریافت کننده را وارد کنید. حساب UD در کیف پول باید فعال باشد. نحوه فعال سازی را در اینجا ببینید.
  • سه جعبه اول را برای منتقل کردن علامت بزنید. همچنین “Clear records upon transfer” را علامت بزنید تا تمام داده‌های مربوط به دامنه حذف شود.
  • روی “Transfer Domain” فشار دهید. تراکنش را در کیف پول خود امضا کنید. تغییرات در بلاکچین منتشر خواهد شد.

انتقال دامنه بلاکچینی یا دامنه غیرمتمرکز از طریق بازارهای ثانویه

بازارهای ثانویه پلتفرم خرید و فروش NFT هستند، که شامل دامنه‌های وب ۳ نیز می‌شوند. مثلاً OpenSea و Rarible. می‌توانید دامنه خود را در این پلتفرم‌ها بفروشید یا بخرید. همچنین می‌توانید دامنه خود را به صورت مستقیم به شخص دیگری منتقل کنید. مراحل زیر را اجراء کنید:

  • به حساب بازار ثانوئۀ خود وارد شوید و به “My Collections” بروید.
  • دامنه مورد نظر را انتخاب کرده و روی “Transfer” کلیک کنید.
  • آدرس ETH کیف پول دریافت کننده را وارد کرده و روی “Transfer” کلیک کنید.
  • تراکنش را در کیف پول خود امضا کنید. پلتفرم به شما اطلاع خواهد داد.

انتقال مالکیت یک دامنه ENS

برای انتقال مالکیت یک دامنه ENS به کاربر دیگری، باید به مدیر دامنه ENS بروید و با کیف پولی که نام ENS شما را نگهداری می‌کند وارد شوید. مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در مرورگر وب خود به app.ens.domains بروید.
  • در گوشه بالا سمت چپ صفحه اصلی، روی “CONNECT” کلیک کنید تا با کیف پول رمزنگاری خود وارد شوید.
  • پس از ورود، لیست دامنه‌های متعلق به شما را مشاهده خواهید کرد. دامنه‌ای را که می‌خواهید منتقل کنید انتخاب کنید.
  • روی دکمه “Transfer” کلیک کرده و آدرس اتریوم کیف پول دریافت کننده را وارد کنید.
  • تراکنش را در کیف پول خود تأیید کنید.

پس از تأیید تراکنش، مالکیت دامین به کیف پول دریافت‌کننده منتقل خواهد شد. لطفاً توجه داشته باشید هرگونه رکورد یا تنظیمات مربوط به دامین، مانند آدرس‌های رمزارز یا محتوای وبسایت، باید به طور جداگانه توسط صاحب جدید دامین به‌روز شود. علاوه بر این، بسته به بلاکچین و نرم‌افزار کیف پول مورد استفاده، هزینه‌های تراکنش در ارتباط با انتقال دامین بین کیف پول‌ها وجود دارد.

انتقال یک دامنه بلاکچینی به شکل NFT

از آنجا که دامنه‌های وب ۳ غیرمتمرکز هستند، توسط کاربران بر روی بلاکچین کنترل می‌شوند. پس از اینکه کاربر یک دامنه را به کیف پول خود منتقل کرده باشد، کنترل کاملی بر روی آن دارد. این بدین معناست که دامنه‌های وب ۳ می‌توانند بدون دخالت Unstoppable Domains یا هر نهاد متمرکز دیگری منتقل، به‌روزرسانی و به سایر خدمات متصل شوند.

برای انتقال یک دامنه وب ۳ از کیف پول خود به کیف پول شخص دیگری بدون استفاده از Unstoppable Domains، باید انتقال دامنه خود را مانند یک توکن غیر قابل تبادل (NFT) از کیف پول خود به کیف پول دریافت کننده آغاز کنید. مراحل دقیق این کار بستگی به بلاکچین و نرم‌افزار کیف پول مورد استفاده شما دارد. ممکن است نیاز باشد تا اسناد کیف پول خود را مطالعه کنید یا از تیم پشتیبانی آن درخواست کمک کنید تا چگونگی انتقال NFTها بین کیف پول‌ها را فرا بگیرید.

لازم به ذکر است که انتقال یک دامنه وب ۳ به این شکل فقط مالکیت خود دامنه را منتقل می‌کند. هرگونه رکورد یا تنظیمات مربوط به دامنه، مانند آدرس‌های رمزارز یا محتوای وبسایت، باید به طور جداگانه توسط صاحب جدید دامین به‌روز شود. علاوه بر این، بسته به بلاکچین و نرم‌افزار کیف پول مورد استفاده، هزینه‌های تراکنش در ارتباط با انتقال NFT دامین بین کیف پول‌ها وجود دارد.

چرا  دامنه بلاکچینی (دامنه وب ۳) را انتقال می‌دهید؟

دلایل مختلفی برای منتقل کردن یک دامنه وب ۳ وجود دارد. بعضی از آن‌ها عبارتند از:

  • هدایای به خانواده و دوستان: ممکن است بخواهید دامنه‌های وب ۳ را به عزیزان خود هدیه دهید یا آن‌ها را با وب ۳ آشنا کنید. سپس می‌توانید دامنه‌ها را به آن‌ها منتقل کنید.
  • فروش برای سود: ممکن است بخواهید دامنه‌های وب ۳ خود را با سود فروش کنید اگر ارزش یا تقاضای آن‌ها افزایش یافته باشد. می‌توانید آن‌ها را در بازارهای ثانوئۀ لیست کنید یا فروش خصوصی ترتیب دهید.
  • تغییر مالکیت به دلایل تجاری: ممکن است بخواهید مالکیت دامین‌های وب ۳ خود را به دلایل تجاری تغییر دهید اگر به شرکت یات نام تجاری شمامربوط باشد. مثلاً، اگر کارمندی کە یک دامیۀ راتحت حساب شخصی خود ثبت کرده است، از شرکت جداس شود، ممکیست بخوائید دامیۀ رات به کارمندی دیگر یات حساب شرکت منتقل کنید.

نتیجه‌گیری

دامین‌های وب۳.۰ روش جدیدی در صدور و مدیریت هویت و حضور آنلاین شماست. با این حال، ممکن است بخواهید آن را به کیف پول یا فرد دیگر منتقل کنید که در این مقالە، چگونگی و چرائی این کار را از طریق روش‌های مختلف شرح دادم. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد. اگر سوالی ذهنتان را مشغول کرده همین الان در قسمت دیدگاه‌های پایین همین صفحه از من بپرسید.

منبع
Crypto Mentor

دیدگاهتان را بنویسید

نوشتن نام، ایمیل یا وب سایت در قسمت پایین دیدگاه، اختیاری است.

دکمه بازگشت به بالا