بازارهای مالی و اقتصادسرمایه‌گذاری، معامله‌گری، کسب درآمد

چگونه از رویدادهای قوی سیاه در بازار کریپتو در امان بمانیم؟

چگونه می‌توانید آینده خود را در برابر بلایای غیرمنتظره بیمه کنید

با توجه به وقایع چند روز گذشته، فکر کردم زمان خوبی است تا بهترین کارهایی که می‌توانید به عنوان یک معامله‌گر و به عنوان یک انسان انجام دهید را بازنگری کنیم تا خود را از رویدادهای قوی سیاه محافظت کنید. در حالی که یک صرافی عظیم کریپتو که ورشکسته می‌شود، تنها جدیدترین نمونه از قوی سیاه است، قوهای سیاه می‌توانند در همه حوزه‌های مختلف وجود داشته باشند – شخصی، سیاسی، محیطی و غیره. به همین دلیل، ما قصد داریم نکاتی را در مورد چگونگی بیمه کردن آینده خود در برابر بلایای غیرمنتظره به شما ارائه کنم.

۱.) همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید

این یکی پس از مشکلات اخیر FTX کاملاً بدیهی است، اما توزیع دارایی‌های شما در بین ارائه‌دهندگان خدمات نگهداری از دارایی (مثل صرافی‌های متمرکز یا CEX)، در صورتی که هر یک از آنها مشکلات پرداخت بدهی داشته باشند، یک پوشش عالی است. به این ترتیب، شما همیشه در برابر خطر ورشکستگی یکی از آنها محافظت می‌شوید. دولت‌های مختلف سعی کرده‌اند اقداماتی را برای کاهش این موضوع انجام دهند ( بیمه FDIC ، مقررات مالی)، اما هیچ‌کس مانند شما به دنبال منافع شما نیست.

مطمئن شوید که در مکان خوبی هستید.

هرگز دارایی‌های خود را در یک مکان نگه ندارید. این موضوع در مورد انواع دارایی و مکان جغرافیایی نیز صدق می‌کند. تمام سکه‌های طلای خود را در یک صندوق نگهداری می‌کنید؟ کلمات احیای کیف پول بیتکوین خود را چطور؟. املاک زیادی در یک منطقه دارید؟ شما به طور ناگهانی در معرض بلایای طبیعی قرار می‌گیرید که می‌تواند منطقه را تحت تاثیر قرار دهد، تغییرات سیاسی شدید و موارد دیگر. فقط یک نوع دارایی، مثلاً دلار، دارید؟ یا اینکه فقط اتریوم دارید؟ شاید وضعیت کلان به سرعت علیه شما تغییر کرده باشد و ارزش همه چیز بسیار کمتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کردید.

متنوع سازی، نام بازی است، نه تنها از منظر موقعیت، بلکه از دیدگاه ریسک کل. اکنون آیا می‌دانید شما کجا در معرض آسیب پذیری هستید؟

۲.) همیشه مقداری پول نقد داشته باشید

این یکی نیز برای کسانی که در حال حاضر به دلیل آشفتگی‌های اخیر نمی‌توانند به وجوه و رمزارز‌های خود دسترسی پیدا کنند، بدیهی است. نگه داشتن پول نقد به منظور پوشش هزینه‌های کوتاه مدت ضروری یا اورژانسی، نجات‌دهنده زندگی است. برای برخی، اخراج شدن از یک سرکت، یک مثال عالی از یک رویداد قوی سیاه شخصی است، و چیزی که می‌تواند افراد را سال‌ها در امور مالی شخصی‌اش عقب بیاندازد. مطمئن شوید که در موقعیتی هستید که اگر اتفاق غیرعادی در زندگی عادی و روزمره شما بیفتد، از نظر مالی دچار استرس نشوید.

۳.) هیچ بدهی/تعهدی نداشته باشید

در حالی که برخی از خریدها در زندگی ما اغلب مستلزم استفاده از وام (اعتبار/بدهی/تعهد) است، قوی ترین افراد در طول یک بحران کسانی هستند که از نظر مالی به دیگران وابسته نیستند. با توجه به اینکه بیشتر قوهای سیاه اغلب انواع آسیب‌های مالی را به قربانیان خود وارد می‌کنند، داشتن تعهدات می‌تواند باعث استرس اضافی‌ای شود که گزینه‌های تصمیم گیری را از افراد می‌گیرد. همچنین، آنهایی که موقعیت مالی قوی دارند، اغلب کسانی هستند که به بهترین وجه می‌توانند موقعیت خود را در هنگام بروز شرایط بد بهبود بخشند و دارایی‌هایی را با قیمت‌هایی خریداری کنند که معمولاً هرگز در دسترس نیستند. بدهی می‌تواند از این سطح از انعطاف پذیری جلوگیری کند، بنابراین برای کاهش ریسک، نباید زیر باز هیچ تعهدی بروید.

۴.) برخی یا بخشی از دارایی‌ها را شخصاً نگهداری کنید

این نکته برای رویدادهای قوی سیاه در مقیاس کلان تر مانند قطعی برق طولانی مدت، خرابی شبکه ارتباطی، برخورد شهاب سنگ، جنگ و موارد دیگری است که معمولاً در این دسته قرار می‌گیرند.

اما در یک فروپاشیِ اجتماعیِ منطقه‌ای یا جهانیِ گسترده تر، داشتن داراییِ دمِ دست بهترین کاری است که می‌توانید برای خود انجام دهید. در شرایطی که نمی‌توانید به زیرساخت‌های اجتماعی گسترده‌تری دسترسی پیدا کنید، داشتن یک ذخیرۀ پشتیبان در محل زندگی‌تان واقعاً بهترین پوشش بیمه‌ای است. چه پول نقد باشد، طلا ، غلات یا غذا. مراقب باشید که بخاطر نداشتن برنامه، گرفتار نشوید.

می‌دانم که قوی سیاه موضوع سرگرم‌کننده‌ای برای صحبت نیست، اما اگر این نکات را دنبال کنید، به احتمال زیاد در مقابل همه بلایا و بدبختی‌هایی که جهان می‌تواند سر شما بیاورد، ایمن و مصون شده‌اید.

در امان باشید!

منبع
cryptomentor

دیدگاهتان را بنویسید

نوشتن نام، ایمیل یا وب سایت در قسمت پایین دیدگاه، اختیاری است.

دکمه بازگشت به بالا