بررسیسرمایه‌گذاری، معامله‌گری، کسب درآمد

سلبریتی‌هایی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند

افراد معروف و سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی آنها

پذیرندگان اولیه کریپتو عملاً از دیگران التماس می‌کردند که وارد شوند! آن‌ها عمدتاً به‌عنوان آدم‌های حرفه‌ای که با یک فناوری مبهمِ دیگر سر و صدا راه انداخته‌اند، از طرف جامعه رد می‌شدند. بر اساس استقبال اولیه، انتظار این بود که در کمترین زمان ممکن از بین برود. اما در عوض، فضا به آرامی و پیوسته شروع به رشد کرد، زیرا افراد بیشتر و بیشتری مشتاق شدند. حتی برخی از افراد مشهور که در اوایل سرمایه‌گذاری در کریپتو سرمایه‌گذاری کردند، سال‌ها پس از اولین تراکنش بیت‌کوین این کار را انجام دادند.

واضح است که سال ۲۰۲۲ بازار کریپتو به یک دیوانگی اینترنتی تبدیل شده بود. بسیاری از کسانی که در روزهای اول فرصت را از دست دادند، اکنون به جای اینکه آرزو کنند زودتر به آن می‌پیوستند، روی رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در زیر تعدادی از افراد مشهوری که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند آورده شده است.

ریس ویترسپون Reese Witherspoon

ریس ویترسپون و کریپتو
ریس ویترسپون و کریپتو

ریس ویترسپون، بازیگر آمریکایی، پس از فروش شرکت رسانه‌ای خود، پول نقد زیادی برای سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری‌های دیگر داشت.

در نتیجه، او اولین خرید اتریوم خود را در اوایل ژانویه ۲۰۲۲ در توییتر اعلام کرد. قبل از آن، او چند توییت در حمایت از توسعه دهندگان کریپتو و بلاک‌چین ارسال کرده بود.

ریس همچنین یکی از حامیان اصلی مجموعه World of Women NFT است، زیرا او اغلب آن را در صفحه توییتر خود تبلیغ می‌کند. او وزن خود را پشت متاورس نیز انداخته است و از مردم می‌خواهد که قبل از جا ماندن، آماده شوند.

میسی ویلیامز Maisie Williams

Maisie Williams و Crypto
Maisie Williams و Crypto

او با نام آریا استارک در مجموعه تلویزیونی قرون وسطایی HBO، Game of Thrones شناخته می‌شود. نقش اصلی این بازیگر انگلیسی در این سریال بسیار موفق، کار او را چندین پله به اوج شهرت تلویزیونی رساند.

میزی ویلیامز در نوامبر ۲۰۲۰ از دنبال کنندگان توییتر خود پرسید که بین پوزیشن لانگ یا پوزیشن شورت در بیت‌کوین کدام بهتر است. و البته، بسیاری از بدبینان به او توصیه کردند که به دنبال «حرف دیگران» نباشد. او به هر حال بیتکوین را خرید. او بعداً اعلام کرد که از طرفداران خود برای توصیه تشکر می‌کند.

لیونل مسی Lionel Messi

مسی و کریپتو
مسی و کریپتو

مسی علاوه بر دریافت بخش قابل توجهی از قرارداد خود به صورت توکن طرفداری PSG، از سیستم عاملی مبتنی بر بلاک‌چین نیز حمایت کرد.

علاوه بر این، مسی در روند جدید NFT، یعنی متاورس، سرمایه‌گذاری کرد. اولین NFT احراز هویت شده او به نام Messiverse در آگوست ۲۰۲۱ منتشر شد.

پاریس هیلتون Paris Hilton

پاریس هیلتون و کریپتو
پاریس هیلتون و کریپتو

یکی از مشهورترین چهره‌های آمریکا، پاریس هیلتون، وارث خانواده مشهور هیلتون است. پاریس هیلتون به عنوان یک بازیگر، خواننده، دی جی، مدل، چهره اجتماعی و تاجر شناخته می‌شود.

طبق گفته پاریس در مصاحبه‌ای با CNBC در سال ۲۰۲۱، او مدت‌ها قبل از رونق، سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را شروع کرده بود. اگرچه او زمان دقیقی را مشخص نکرد، برخی از تحلیلگران آنلاین، زمان مربوطه را بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ دانسته‌اند. او همچنین در سال ۲۰۲۰ قبل از رونق ان‌اف‌تی‌ها، وارد این حوزه شد.

مایک تایسون Mike Tyson

مایک تایسون و کریپتو
مایک تایسون و کریپتو

مایک تایسون یکی از اولین افراد مشهوری است که از ارزهای دیجیتال استقبال کرد. در سال ۲۰۱۵، «آیرون مایک» با تولیدکنندگان خودپرداز بیت‌کوین “Bitcoin Direct” همکاری کرد. این شراکت خالکوبیِ چهره نمادین او را روی دستگاه‌های خودپرداز حک کرد.

علاوه بر سرمایه‌گذاری او در Solana، مجموعه NFT او، “Iron Mike” نیز سرمایه‌گذاری ایشان در مجموعه Cool Cats NFT است.

جی زی Jay-Z

Jay-Z و Crypto
Jay-Z و Crypto

Jay-Z برای سرگرمی در بازار رمزارزها نیست. مجموعه سرمایه‌گذاری‌های او که از طریق شرکت سرمایه‌گذاری او Marcy Ventures Partners (MVP) انجام شده است، جنبه‌های مختلف کریپتو را شامل می‌شود. سبد سرمایه‌گذاری Jay-Z شامل Alchemy، Ledger، و آزمایشگاه‌های فضایی (sLABS) است.

این همش نیست؛ Jay-Z همچنین با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰۰ بیت‌کوین با مشارکت جک دورسی، مدیرعامل Square، یک تراست (شرکتی عظیم با چندین زیرمجموعه) را تامین مالی کرد. این تراست، تامین کنندۀ مالیِ توسعه بیت‌کوین در آفریقا و هند است. عشق او به NFT‌ها همچنین باعث شده است که در سرمایه‌گذاری سری A در بازار NFT Bitski شرکت کند. او که از طرفداران NFT است، دارنده برخی از NFTها، از جمله Cryptopunks و RTFKT Clone X نیز هست.

خلاصه، Jay-Z در هیئت مدیره Square است که قصد دارد یک صرافی غیرمتمرکز برای بیت‌کوین ایجاد کند.

ایلان ماسک Elon Musk

ایلان ماسک و کریپتو
ایلان ماسک و کریپتو

بدون شک بزرگترین تأثیرگذار بازار کریپتو. ایلان ماسک، به عنوان یک کارآفرین مبتکر و ثروتمندترین مرد کنونی جهان، با توئیت‌ها و اقدامات خود، به عنوان یک نیروی اصلی که بر ظهور و سقوط بازار، به ویژه Dogecoin تأثیر می‌گذارد، شهرت غبطه انگیزی به دست آورد.

اگرچه حجم ارز دیجیتال ایلان ماسک مشخص نیست، اما آنچه مسلم است این است که او حداقل ۰.۲۵ بیت‌کوین دارد که چند سال پیش توسط یکی از دوستانش به او هدیه داده شده بود. با این حال، شرکت او، تسلا، ۱.۵ میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. تسلا همچنین در سال ۲۰۲۱ پذیرش بیت‌کوین را به عنوان وسیله پرداخت آغاز کرد.

جیمی فلن Jimmy Fallon

جیمی فالون و کریپتو
جیمی فالون و کریپتو

مجری برنامه امشب (Tonight Show)، جیمی فالن، تب NFT گرفت. او در گفتگو با موفق‌ترین هنرمند NFT جهان، Beeple، فاش کرد که با اشاره به مجموعه‌ای از مجموعه NFT Bored Ape Yacht Club (BAYC) از طریق MoonPay، “یک میمون” خریده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، این افشاگری در مدت کوتاهی به یک جنون اینترنتی تبدیل شد زیرا بسیاری از علاقه‌مندان NFT به Opensea هجوم بردند تا NFT دقیقی را که مجری برنامه خریداری کرده بود ببینند.

اسنوپ داگ Snoop Dogg

اسنوپ داگ و کریپتو
اسنوپ داگ و کریپتو

اسنوپ داگ یکی از معدود افراد مشهوری است که خیلی زود با کریپتو درگیر شد. در سال ۲۰۱۳، او بیت‌کوین را وسیله‌ای برای پرداخت آلبوم جدید خود قرار داد. یک واحد از این آلبوم با قیمت ۰.۳ بیت‌کوین، معادل حدود ۷۰۰۰ دلار برای هر آلبوم (به قیمت لحظه نگارش این مطلب) در دسترس قرار گرفت.

مشخص نیست که اسنوپ داگ چقدر از این سرمایه‌گذاری خود به دست آورده است.

او دارنده بیت‌کوین، دوج‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. مجموعه NFT او شامل Cryptopunks، Cool Cats، Sandbox و دیگر مجموعه‌های NFT است و او به طور مداوم اعتقاد خود را به ارزهای دیجیتال تکرار کرده است.

در آوریل سال گذشته، اسنوپ داگ با متاورس Sandbox همکاری کرد تا یک مجموعه NFT به نام “Snoop Avatars” را راه‌اندازی کند و یک تک آهنگ هیپ هاپ با عنوان “A Hard Working Man” منتشر کرد که بعداً با یک مجموعه ان‌اف‌تی ۵۰۰۰۰ قطعه‌ای همراه شد.

این ستاره رپ همچنین با Yuga Labs – تیم پشت سر Bored Ape Yacht Club (BAYC) و CryptoPunks – همکاری کرد تا در مراسم اهدای جوایز موسیقی ویدئویی MTV در ۲۹ آگوست، اجرای روی صحنه‌ای کاملا متفاوت داشته باشد.

اسنوپ داگ اخیرا در جایگاه یکی از بنیانگذاران یک پلتفرم پخش زنده مبتنی بر وب ۳ به نام شیلر Shiller ایفای نقش می‌کند. با نفوذی که او در جامعه سازندگان دارد، این می‌تواند به معنای آینده بهتر برای NFT ها و پخش موسیقی باشد.

مارک کوبان Mark Cuban

مارک کوبان و کریپتو
مارک کوبان و کریپتو

سرمایه‌گذار میلیاردر مارک کوبان، تاجر، ستاره تلویزیونی و غول رسانه‌ای است که به خاطر مجموعه Shark Tank شهرت دارد.

این میلیاردر در روزهای اولیۀ کوین بیس روی چندین کوین سرمایه‌گذاری کرد. او همچنین سرمایه‌گذاری هنگفتی در NFT‌ها دارد و یکی از بزرگترین پورتفولیوهای NFT‌ها را به عنوان کلکسیونر در اختیار دارد.

اخیراً، مارک کوبان ادعا کرده است که ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری او در خارج از Shark Tank در کریپتو از جمله UniKoinGold است.

علاوه بر این، تیم بسکتبال او در لیگ NBA، دالاس ماوریکس، در سال ۲۰۱۹ شروع به پذیرش پرداخت بلیط به بیت‌کوین از طریق BitPay کرد.

اشتون کوچر Ashton Kutcher

اشتون کوچر و کریپتو
اشتون کوچر و کریپتو

تلاش اشتون برای سرمایه‌گذاری، با تغییر غیرمنتظره‌ای از حرفه بازیگری و تمرکز بر سرمایه‌گذاری، نتایج مثبتی را تاکنون به همراه داشته است.

سفر سرمایه‌گذاری او یک شبه نبود. اشتون شرکت سرمایه‌گذاری A-Grade را در سال ۲۰۱۰ با دوستانش تأسیس کرد. هدف، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استارت‌آپی فناوری بود.

علاوه بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری معتبر مانند Uber و Airbnb، اشتون همچنین در چند استارت‌آپ کریپتویی از جمله BitPay و UniKoinGold در کنار مارک کوبان سرمایه‌گذاری کرده است.

سرنا ویلیامز Serena Williams

سرنا ویلیامز و کریپتو
سرنا ویلیامز و کریپتو

اخباری مبنی بر اینکه ستاره تنیس مشهور جهان و برنده ۲۳ عنوان گرند اسلم صاحب یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر است، بسیاری را شگفت زده کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر او، Serena Capital، سرمایه‌گذاری در Coinbase را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد اما بعدا آن را کنار گذاشت. با این حال، Serena Ventures همچنان سرمایه‌گذاری خود را در «Cointracker»، یک ردیاب سرمایه‌گذاری و مالیات کریپتو حفظ می‌کند.

فلوید می‌ودر جونیور

فلوید می‌ودر و کریپتو
فلوید می‌ودر و کریپتو

زمانی در سال ۲۰۱۷، بزرگترین بوکسور سبک وزن جهان، تصویری از خود در حالی که کارتی به دست دارد با نوشته روی آن مبنی بر اینکه بیت‌کوین، اتریوم و دیگر انواع ارزهای دیجیتال را در بورلی هیلز خرج می‌کند، در صفحات فیس‌بوک و توییتر خود منتشر کرد.

در نگاهی به گذشته، باور عمومی پذیرفته شده این است که این پست وسیله‌ای برای اعلام سرمایه‌گذاری او در ارزهای دیجیتال مختلف است.

مدت کوتاهی پس از آن، مشارکت می‌ودر با کریپتو آشکارتر شد زیرا او عرضه اولیۀ Stox $STX را در صفحه اینستاگرام خود تبلیغ کرد و از سرمایه‌گذاری خود در این کوین تبلیغ کرد.

تام بردی Tom Brady

تام بردی و کریپتو
تام بردی و کریپتو

تام برادی یک بار در مصاحبه‌ای اظهار داشت که آرزو می‌کند بخشی از حقوق و دستمزد تیم فوتبال Buccaneers با رمزارز پرداخت شود – و این موضوع علاقه او به اکوسیستم کریپتو را برجسته می‌کند.

واضح است که صرافی محبوب کریپتو و یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان در آن زمان، یعنی FTX، این پیام را دریافت کرده و با یک قرارداد چند میلیون دلاری به تام نزدیک شد.

تام همچنین یکی از بنیانگذاران پلتفرم ان‌اف‌تی Autograph.io است.

برنده شماره ۱ جهان و برنده چهار بار گرند اسلم انفرادی در مصاحبه‌ای با مجله مالی بلومبرگ ادعا کرد که تب و تاب و هیاهوی اینترنتی در خصوص Dogecoin توجه او را به خود جلب کرده است.

متعاقباً، نائومی از طریق یک پروژه مشترک با خواهرش، ماری اوزاکا، وارد استخر NFT شد. پروژه‌های امضا شده این ورزشکار بر روی پلت فرم Autograph NFT است.

گوئینت پالترو سابقه طولانی در مشاوره در زمینه سبک زندگی و سرمایه‌گذاری دارد. او این کار را از طریق “Goop”، یک برند سبک زندگی که مالک آن است، انجام می‌دهد. او همچنین در سال ۲۰۱۷ به Abra پیوست تا سفیر و مشاور کیف پول Crypto شود.

به همراه سایر سرمایه‌گذاران، گوئینت در دسامبر ۲۰۲۱ در عملیات ماینینگ کریپتو «Terawulf» سرمایه‌گذاری کرد. به گفته مدیر عامل، پل پراگر، Terawulf در یک عملیات استخراج بیت‌کوینِ کاملاً بدون کربن مشارکت دارد.

برادران وینکلواس The Winklevoss Brothers

برادران Winklevoss و Crypto
برادران Winklevoss و Crypto

برادران دوقلو و اعضای سابق تیم المپیک قایقرانی ایالات متحده، که به دلیل شکایت از بنیانگذار فیس بوک، مارک زاکربرگ، با این ادعا که او ایده شبکه اجتماعی فیسبوک را در زمانی که با هم در هاروارد بودند، از آنها دزدیده است، مشهور شدند.

برادران دوقلو ۶۵ میلیون دلار به عنوان بخشی از تسویه حساب از این پرونده دریافت کردند و بخش قابل توجهی از آن را در اوایل سال ۲۰۱۳ در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کردند.

اکنون، این برادران سهامداران اصلی صرافی رمزارز جمینی (Gemini) و صاحب حدود ۷۰۰۰۰ بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت فین‌تک Square، مدیر عامل سابق توییتر، یکی از برجسته‌ترین صداهای طرفدار بیت‌کوین در سطح جهان است. جک در سال ۲۰۱۷ به شدت به بیت‌کوین علاقه‌مند شد و صدای مهمی در جنگ صلیبی بیت‌کوین بوده است. او که از طرفداران پرشور «خرید در کفِ قیمت» بود، در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۰ نشان داد که هر هفته چندین هزار دلار را صرف خرید بیت‌کوین می‌کند.

جدا از دارایی‌های شخصی بیت‌کوین‌اش، اسکوئر پس از خرید مجموعاً ۴۷۰۹ بیت‌کوین در اکتبر ۲۰۲۰، یکی از سرمایه‌گذاران قابل توجه در بیت‌کوین است. در اواخر سال ۲۰۲۱، جک از سمت مدیرعامل توییتر کنار رفت تا خودش ریاست Square را بر عهده بگیرد.

غول کسب‌وکار بریتانیایی، بنیانگذار گروه ویرجین، به دو چیز معروف است: زیرکی تجاری و موفقیت‌های سرگرم‌کننده رکوردار.

ریچارد برانسون در دور سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری BitPay (پلتفرم پردازش پرداخت مبتنی بر بیت‌کوین)، شرکت کرد. اما ارزش سرمایه‌گذاری او در شرکت قاش نشده است. با این حال، اگر اقدامات جسورانه او در کسب‌وکارهای گذشته‌اش در نظر گرفته شود، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری او در BitPay قابل توجه باشد.

مهاجم لیگ NFL و یکی از پر سر و صداترین و ثابت ترین صداهای طرفدار بیت‌کوین در ورزش بود. در دسامبر ۲۰۲۰، او درخواست کرد نیمی از حقوق ۱۳ میلیون دلاری خود را به صورت بیت‌کوین بپردازند.

با این حال، طولی نکشید که آرزوی او از طریق Strike (راه حل پرداخت چک دستمزد با بیت‌کوین) به واقعیت تبدیل شد. راسل این را در حساب توییتر خود زمانی که توییت کرد، «با بیت‌کوین پرداخت شد» اعلام کرد.

ارزش ۶.۵ میلیون دلار دریافت شده با بیت‌کوین، که معادل نیمی از ۱۳ میلیون دلار در آن زمان بود، چندی بعد با رشد قیمت سلطان ارزهای دیجیتال، به طور تصاعدی افزایش یافت.

منبع
cryptomentor

دیدگاهتان را بنویسید

نوشتن نام، ایمیل یا وب سایت در قسمت پایین دیدگاه، اختیاری است.

دکمه بازگشت به بالا